Versli mama Ineta organizuoja vaikų mados vakarėlius
Kas vienija mamas, pradėjusias savo verslą? Ne, ne tik vaikai, o - entuziazmas! Jis liejasi per kraštus kalbant ir su kauniete Ineta Česnulevičiene, kuri įkūrė darbo vietą ne tik sau, bet siūlo papildomai užsidirbti ir kitoms mamoms. Pristatome jos kuriamus drabužius ir vaikų mados vakarėlius - "Monomy" (www.monomy.lt)
- Turbūt pirmiausia, kas yra "Monomy"?
- „Monomy“ - tai vaikiškų rūbų prekinis ženklas, skirtas laisviems, nesuvaržytiems vaikams, spinduliuojantiems energija ir trykštantiems vaikišku džiaugsmu! Mes siekiame, kad vaikai jaustųsi laisvai, nevaržomai, tuo pačiu ir stilingai apsirengę.
Mūsų įmonės vertybė - ieškome prasmingesnio bendravimo su klientais, nes tradicinis bendravimas, kompiuterių pagalba, išsikvėpė. Naujausių technologijų laikais žmonės pamiršta nuoširdų, betarpišką bendravimą, todėl mes norime grįžti prie šios gražios tradicijos ir siūlome - Lietuvoje pirmą kartą startuojantį naują projektą - "Monomy" mados vakarėliai namuose!
- Kas kuria Monomy drabužius vaikams ar atkeliauja iš kažkur kitur?
- Tai yra visu šimtu procentų mūsų pačių rankomis sukurtas lietuviškas prekinis ženklas. Mūsų kuriamas produktas – vaikiški rūbeliai nuo idėjos gimimo, kūrimo, siuvimo iki kliento pasiekimo. Siuvimas vyksta iš itin kokybiškų audinių su išskirtiniu modelių dizainu ir sudėtingais konstrukciniais sprendimais, kurie gimsta mūsų galvose, siuvami mūsų rankomis. Tik šiais metais padidėjusiems siuvimo kiekiams buvo samdoma ir papildoma siuvimo paslauga.
- Kaip gimsta idėjos ir kas jas įgyvendina?
- Idėjos atsiranda stebint savo vaikus. Kadangi esu mama, auginanti du berniukus, stebiu, kas labiausiai patinka mano vaikams, ką labiausiai renkasi iš gausos pasiūlytų variantų, tuomet sėdame su kolege - konstruktore ir kalbame, kaip turi atrodyti ir mūsų rūbai, kuo galime gaminius patobulinti, kaip pagyvinti naujomis detalėmis. Taip kolekcija po kolekcijos gimsta ir mūsų gaminiai.
- Ar anksčiau susidūrėte su drabužių dizainu?
- Pati visą laiką dirbu verslo sektoriuje, tačiau menų kryptis man yra ne svetima. Esu baigusi muzikos, dailės mokyklą, lankiusi šokius. Nestudijavau dizaino ir negalvojau gyvenimo sieti su šia sritimi,, bet matyt pats likimas pasuka kiekvieno gyvenimą taip, kaip jam geriausia ir atsirandi tinkamu metu tinkamoje vietoje.
- Kokie pagrindiniai reikalavimai vaikų aprangai jūsų akimis?
- Man, kaip mamai ir vaikiškų rūbelių prekinio ženklo atstovei, svarbiausi dalykai renkantis vaikams aprangas yra kokybė, patogumas, nesuvaržyti judesiai, stilingos detalės ir kaina. Dar vienas svarbus dalykas – audinių sudėtis. Remiantis šiais visais kriterijais kuriame ir savo kolekcijas.
- Mados vakarėliai - absoliuti naujiena Lietuvoje. Kaip kilo tokia mintis?
- Pati mintis atėjo tuomet, kai pasidarė sunku apsipirkinėti su vaikais prekybos centruose. Gal ne tiek sunku, kiek perkant rūbelius atsirado poreikis juos ir pamatuoti, berniukai pradėjo reikšti savo nuomonę, kas jiems yra gražu, o ko nenori pirkti. Kadangi pačius rūbelius kūrėme jau porą metų prieš tai ir juos pardavinėjau mugių metu, tad kilo mintis kodėl gi nepabandžius mamoms pasiūlyti naują galimybę laiko praleidimui ir apsipirkimui namuose, kuomet mamos ramiai geriant kavą galėtų pamatuoti patikusius rūbelius čia pat vietoje be jokio apsipirkimo streso. Tokią panašią verslo idėją buvau mačiusi viešėdama ir užsienio šalyse ir tyliai kažkada sau esu pasvajojusi, kad ir Lietuvoje ateis laikas tokiai idėjai įgyvendinti.
Šiuo metu tai yra tikrai naujiena, bet tos naujienos nereikia bijoti, nes ji yra sukurta mano pačios, dviejų berniukų mamos - jums, mamos. Tai puikus būdas auginančioms vaikučius, verslo moterims, neturinčioms daug laiko prekybos centrams, gauti nemokamą paslaugą savo namuose, darbo vietoje, pietų pertraukos metu - kitaip praleisti laisvalaikį su vaikais, nei esame įpratę savo kasdienybėje.
Siūlome tiesiog kitokį, linksmą apsipirkimą kartu su savo mažaisiais, kad ir kaip tai mamoms keistai skambėtų, jog gali būti ir smagus apsipirkimas su vaikais, bet pamėginkite – ir tuo įsitikinsite pačios!
- Kur gali vykti tokie vakarėliai ir kam jie skirti, kiek žmonių gali dalyvauti?
- "Monomy" mados vakarėlis namuose, suteiks puikią galimybę neišvykus iš namų pamatyti, įvertinti audinių kokybę, pamatuoti ant savo mažųjų patikusius rūbelius ir čia pat vietoje juos užsisakyti. Viskas, ką reikia padaryti, tai pakviesti savo svečius ir suteikti vietą trumpam renginukui. Tai gali būti jūsų namai, darbo vieta, vaikų darželio grupė ar kažkur kitur, kur būtų patogu visoms susirinkti trumpam renginukui. Dalyvių gali būti nuo vieno iki tiek, kiek tik turite savo aplinkoje žmonių, kuriems būtų smagu kartu praleisti laiką.
Nepriklausomai nuo to, kur vyks jūsų suorganizuotas renginukas, "Monomy" prekinio ženklo ambasadorė mielai atvyks. Ji parodys naujausius gaminius, patars ir padės atnaujinti mažylių rūbų spintas.
O mamos gali mėgautis gera kompanija ir smagiai praleistu laiku tuo pačiu išsirinkdamos gražių rūbelių savo mažiesiems.
Vakarėlio šeimininkės gali rinktis dovanas iš mėnesio pasiūlymų ir dovanėlių! Tai - naujas ir visapusiai naudingas mamų laisvalaikio praleidimo būdas.
- Kiek vakarėlių jau įvyko ir kokie atsiliepimai?
- Vakarėliai pas „Monomy“ prekinio ženklo ambasadores vyksta mažiausiai kelis kartus per savaitę. Mamos išbandžiusios mūsų rengiamus vakarėlius jau rekomenduoja juos savo draugių ratui, taip mūsų vakarėlių kiekis didėja ir įgauna pagreitį, o tai yra labai džiugi žinia man, kaip tokios idėjos įkūrėjai. Mamoms patinka toks siūlomas laiko praleidimas ir apsipirkimo būdas.
- Ar būtina pirkti tokiame vakarėlyje? Ir kiek jis kainuoja?
- Ši paslauga yra visiškai nemokama ir neįpareigojanti įsigyti prekių. Tai yra siūlomas naujas laiko praleidimas mamoms.
- "Monomy" konsultančių yra įvairiuose miestuose ir dar ieškote naujų? Kodėl pasirinkote tokį verslo modelį ir ar jis veiksmingas?
- Šiuo metu turiu keturias „Monomy“ prekinio ženklo ambasadores, kurios atsovauja mūsų kuriamą produkciją visoje Lietuvoje. Mano tikslas yra kiekviename mieste turėti aktyvią prekinio ženklo atstovę, kuri norėtų dirbti mūsų kompanijoje. Tai darbo sąlygos, kurios pritaikytos kiekvienai moteriai, be jokių tikslių darbo valandų. Jūs renkatės darbo laiką pačios, pagal savo galimybes. Nuolat ieškome aktyvių, įdomių mamų, moterų, merginų, kurios norėtų jungtis prie mano kolektyvo. Jei galvojate, kad Jūs galite būti mūsų kolektyvo dalis, mielai kviečiame siųsti savo gyvenimo aprašymus adresu info@monomy.lt
- Ar rašėte verslo planą kurdama "Monomy" idėją?
- Iš pradžių, buvau nusiteikusi startuoti be verslo plano, bet kai kalba pakrypo apie investicijų paiešką, tuomet be verslo plano nei žingsnio. Labai džiaugiuosi, kad jį pasirašiau su tiksliai iškeltais tikslais sau, skaičiavimais, nes tik tada dar kartą įsitikinau, kad dabar – pats metas imtis šios verslo idėjos – ir neklydau. Manau, verslo planas sudėlioja tam tikrus prioritetus į vietas, sutikslina verslo eiliškumą ir man kaip pradedančiai savo verslą mamai – tai labai pagelbėjo. Verslo planas, žinoma, yra pagrindinis dokumentas ir ieškant investuotojų.
- Kaip sugalvojote pavadinimą?
- Viskas prasidėjo nuo kuriamo rūbo vizijos - kokie mes ir kokios stilistikos bus mūsų kuriamas drabužis. Tuomet atsirado pats prekinis ženklas - logotipas, o tik pačiame gale – pavadinimas. Pavadinimas buvo renkamas atsitiktine tvarka, pasitelkiant ir vaikų pagalbą, iš skiemenų, skambesio. Kadangi iš karto galvojau ne tik apie Lietuvos rinką, ieškojau ir be asociacijų, ar panašių reikšmių tinkamo žodžio, kuris sietųsi su mūsų rūbais. Pradėjus galvoti apie ES patentų biurą savo prekiniui ženklui, teko dar kartą patikrinti, ar nėra panašių pasaulyje jau egzistuojančių prekinių ženklų – ir šiai dienai turim savo patentuotą „Monomy“ prekės ženko pavadinimą su savo mylimu „Monomy“ zuikučiu.
- Kiek laiko užtrukote nuo pradinės idėjos iki starto ir kaip keitėsi pati mintis? Kas buvo sunkiausia šiame etape?
- Pati idėja gimė prieš penkerius metus. Kol auginau pirmą berniuką, susidėliojau mintis, ko aš noriu , koks tai verslas galėtų būti, kokių partnerių mano kelyje man reikia ir kokias investicijas reikalinga prisitraukti. Savo dabartinę partnerę pasikviečiau pas save į namus, papasakojau savo verslo viziją ir pasiūliau jei būti mano kompanijos dalimi. Taip pradėjome savo kūrybos draugystę. Mažais žingsneliais judėjome į priekį. Pirmus pardavimus vykdėme mugėse bei Facebook pagalba. Klientų grįžtamasis ryšys paskatino galvoti apie tolimesnę plėtrą.
Tuomet prasidėjo investuotojo paieškos. Ši dalis užtruko ilgiausiai, bet per tą laiką įgijau daug naujų patirčių, kurios buvo vertos tų poros metų laukimo. Esu dėkinga likimui, kad man leido surasti žmogų – dabartinį investuotoją, kuris patikėjo mano gyvenimo svajone, idėja ir sutiko su manimi plėsti mano verslą kartu. Ačiū jam. Šiai dienai turime veikiančią įmonę, turiu šaunias keturias prekinio ženklo ambasaores ir tai tik tikro verslo pradžia
- Kur reklamuojatės?
- Didžiausia dalis reklamos šiuo metu yra iš lūpų į lūpas. Vienos pabando – perduoda žinią kitai ir taip gausėja mūsų „Monomy“ draugų būrys. Taip pat naudojamės Facebook puslapio www.facebook.com/monomykids siūlomais privalumais. Dalyvaujame ir renginiuose, skirtuose šeimoms ir ten rodome savo kūrybos rūbelius.
- Ar ruošiatės plėstis į užsienį ar atidaryti "gyvą" parduotuvę?
- Kaip ir visos įmonės, taip ir manoji, niekuo nesiskiria su savo užmojais ir norais bendradarbiauti su užsienio klientais. Netolimoje ateityje yra planų plėtrai. Šiuo metu pirma „Monomy“ siunta jau pasiekė Ameriką. Turime įvairių užklausimų ir bendradarbiavimo pasiūlymų iš užsienio šalių. Tiriame rinkas ir jei tik pajusime, kad galime plėstis – plačiai atversime duris
Lietuvoje vadinamos „gyvos“ parduotuvės steigti neplanuoju, kadangi tikiu šiuo projektu ir jo veiksmingumu, kada mamoms yra pasiūlyta ir tokia apsipirkimo galimybė. Dar vienas dalykas, dėl kurio neskubėsiu atidarinėti „gyvos“ parduotuvės, tai yra tas, kad mano vienas iš įkurimo tikslų buvo sukurti sąlygas mamos, auginančios vaikučius namuose – turėtų galimybės užsidirbti papildomų pinigų, turėti papildomą smagią veiklą, kuri atneša ir papildomų pajamų.
- Ką dirbote prieš tai ir kaip tai įtakoja dabartinę veiklą?
- Pradėjau dirbti pakankamai anksti, nes norėjau būti nepriklausoma. Visi darbai buvo verslo sektoriuje: pardavimai, pirkimai, vadybinis darbas. Visas verslo žinias gautas buvusiuose darbuose taikau ir savąjame versle ir kas dieną semiuosi vis naujų žinių ir įgaunu naujos patirties.
- Kur ieškote informacijos apie verslo vystymą?
- Informacija kaupėsi per visus mano studijų, praktikos, darbo metus, taip pat daug domėjausi verslo leidiniuose. Dalyvavau visuose, pagal galimybes, verslo renginiuose, kur pranešimus skaitydavo sėkmingi verslininkai ir iš jų sėmiausi patirties, bei girdint jų sėkmės istorijas, mano noras įgyvendinti savo svajonę augo ne dienomis, bet minutėmis. Šiuo metu Lietuvoje veikia ir puikūs projektai jaunimui, tokie kaip „Versli Lietuva“ – ten galima rasti daug naudingos informacijos, galvojant apie savo verslą.
- Papasakokite apie savo sūnelius Jorį ir Arną - kas juos prižiūri, kol mama dirba?
- Esu dviejų, aktyvių, linksmų berniukų mama. Vienam berniukui šiuo metu yra keturi su puse metų, o jaunesniam mėnesio gale sueis du metukai. Aktyvūs, žingeidūs ir norintys stilingai rengtis mano berniukai – paskatino siekti savo svajonių. Neturėjau jokių auklių ir mama yra kitame Lietuvos mieste, todėl mano vaikai nuo pirmų dienų yra man mano verslo partneriai. Visi mano tiekėjai, verslo partneriai pažįsta mano vaikus, jie visose įmonėse jaučiasi laisvai, nes mes dirbame visi kartu. Esu be galo dėkinga savo partneriams už supratimą ir priėmimą manęs ir mano vaikų! Ačiū jums visiems – jūs nuostabūs! Geriant kavą su partneriais vis pajuokaujame, kad ne veltui yra gyvenimo patarlė, jog vaikai – gyvenimo variklis, nes tikrai, tik jų dėka, šiandien turiu tai, kas yra geriausia!
- Kaip sekasi suderinti motinystę ir darbą?
- Niekada motinystė man nebuvo darbas, o dirbdama nejaučiau nuovargio. Motinystė ir darbas tikriausiai man užprogramuota kraujyje. Visada svajojau turėti šeimą, būti jauna mama apsupta berniukų ir turėti savo verslą. Visos svajonės, išsakytos vaikystėje, pildosi – ir kas gali abejoti svajonių tikrumu?!:)
- Ar jau įmanoma išgyventi iš šio verslo arba po kiek laiko planuojate, jog bus?
- Apie išgyvenimą iš verslo, verslo pradžioje, dar negali būti net kalbų. Kaip ir visiems verslams, taip ir mano - ne išimtis, reikalingas laikas ir daug įdėto darbo. Manau, jog kelių metų bėgyje galėsiu grįžti prie šio klausimo dar kartą ir atsakyti plačiau
- Įvardinkite keletą klaidų, kurias padarėte kurdama verslą ir ko nebekartotumėte?
- Kol kas, tokių klaidų neišryškėjo ir labai tikiuosi, kad jų ir nebus (spjaudausi per petį tris kartus, nors prietarais ir nelabai tikiu). Tikrai, nuo pirmos minutės tvirtai žinojau ką darau, ko siekiu ir taip viskas vyksta – pagal planą. Aišku, visada yra "force major", kurio reikia tikėtis, bet pakolkas – viską daryčiau taip, kaip yra šiandien. Tikriausiai per tiek metų kasdieninio galvojimo ir ruošimosi - gimė tikrai išbrandintas verslo planas.
- Jūsų patarimas mamoms, kurios irgi norėtų imtis verslo - nuo ko pradėti?
- Kiekvienai mamai, moteriai, merginai, kas skaito mano straipsnį nuo pradžios iki galo, tikiuosi, jog jus įkvėpsiu ir paskatinsiu laiptelis po laiptelio siekti savo užsibrėžtų tikslų. Pradžia nebus lengva, bet visos stengiatės vardan savo gyvenimo svajonių! Pirmyn, nes tik jūs sukursite savo svajonę tokią, kokios ir trokštate. Nėra vienos verslo pradžios taisyklės, nes kiekvienas verslas turi savas taisykles. Kiekvienai linkiu išbrandinti savo verslo planą ir tikslingai siekti savo tikslų, nesvarbu ką kiti sako ir patarinėja. Tik jūs esate pačios savo siekių generatorės! Jūs tikrai pasieksite savo ir tikrai žinau, kad bent pusės iš skaičiusių mano istoriją – metų bėgyje pasidalins čia savo sėkmės istorijas, o aš džiaugsiuosi, bent dalele galėjusi prisidėjusi prie Jūsų sėkmės!
Ačiū už atsakymus!
"Monomy" drabužius galite rasti ir vakarėlius užsisakytiwww.facebook.com/monomykids ir www.monomy.lt